Erfaring - Vulkanreiser AS

Erfaring med Vulkanreiser AS

Erfaring fra reisende med oss

Vi vil gjerne dele denne informasjonen med kunder som fremdeles lurer på om de skal reise til Island. Erfaringer er skrevet av våre reisende. De nyeste erfaring og omtalene finner du i beskrivelsen av reisen, hotellet eller utflukten.

Opplevelse

En reise med barn til Island er en stor opplevelse. Selv om vi opplevde avlysninger på grunn av vær og andre forhold så var det nok av alternativer å finne på. Servicen fra Vulkan var god. Hotellet og rommet var svært bra; sentralt, stort rom, gode senger, god mat. Leiebilen vi fikk var en stor landcruiser som passet ypperlig på de tøffe veiene under ulike værforhold.

Olel, 07/03/22
Barnas Island 5 netter »

Winter in Iceland by magsandrufus

En fantastisk rundreise for vår familie, spekket med spektakulær natur, kultur, historie, hyggelige møter med vennlige mennesker. Veldig enkelt å ta seg frem og fin-fine kjøreforhold. Dette gav mersmak på flere turer, kanskje litt mer områdespesifikke neste gang. Generelt et dyrt land - og det var tydelig at det ene spisestedet på mindre steder hadde monopol og dermed kunne holde høy pris.

Rogalandsfamilie, 16/08/20
Island rundt, 7 netter »

Fantastisk på Island

Veldig bra opplegg fra Vulcanreiser. Bra hotell med super beliggenhet og en fantastisk frokost! Flotte naturopplevelser i kø, og også mange spennende aktiviteter i Reykjavik. Helt topp både for minstemann på 9 år til bestefar på 72 år.

Arvid, 25/02/20
Fly og hotell »

islandsopplevelse

en fantastisk flott tur med meget dyktig guide,dyktig sjåfør,gode hoteller,god mat og store naturopplevelser.

Einar, 03/08/19
Islands pärlor »

Blue Lagoon, Iceland.

Fantastiske Island

Turen til Island overgikk alle våre forventninger! Vi har gjennom årene reist mye, men Island imponerte på alle positive måter: Reiseleder og sjåfør Jon var fabelaktig. Han var en utrolig dyktig sjåfør, meget kunnskapsrik (brukte svensk og engelsk) og vi nøt hver enste dag i hans selskap og omsorg. He has got a place in our hearts! Islands utrolig mange naturseverdigheter "tok oss med storm". Hver eneste dag var en ny, STOR opplevelse for oss. Rundreisen inneholdt langt mer enn vi hadde forespeilt oss. Denne turen vil vi gjemme som en skatt i våre hjerter. Selv om vi kjente til en del av Islands historie fra skolegang og bøker, ble vi begge imponert over hva Island har og hvor mye vi lærte på en uke. Vi er faktisk blitt Islands-frelste! Og vi er takknemlige for at vi fikk Jon som guide.

Alma og Sveinung, 12/07/19
Islands pärlor »

Kjempeflott tur!

Vi har vært på Island i 3 dager og har hatt en super tur. Den første dagen besøkte vi den blå lagune som var helt fantastisk. Dag to tok vi en busstur som het den gylne sirkel. Her fikk vi sett mye av det islandske landskapet inkludert geysir. Guiden var kjempeflink og veldig hjelpsom. Vi bodde på Hotel Fron midt i sentrum. Hotellrommet hadde veldig god standard og betjening var veldig hyggelige. Vi hadde en flott tur og det kan virkelig anbefales å bestille gjennom vulkanreiser dersom du skal til Island! :)

Annie, 15/03/19

Fantastiske Island

Vi hadde en fantastisk flott tur til Island i Mai 2019. Veldig bra tilrettelagt med tanke på organisering av fly/buss og utflukter. Alle tingene var veldig punktlige og bra gjennomført. Det eneste som dro litt ned var at vi fikk et fly av eldre type på reisen til Island, dette var utrolig trangt. Men det overlevde vi med tanke på at turen bare er på ca 2,5 time.

Geir, 06/05/19
Fly og Hotell »

Dettifoss, Island.

flott opplevelse

vi var et reisefølge på fire personer. Badet i den blå lagune var veldig fasinerende og deilig. Fredag var vi på tomatplantasjen, og det var muligens ikke all verden til sted for oss. Men vakre hester. Resten av turen med geysir og fossevall og tingvellir var imponerende. Og en fantastisk guide.

torgeir, 13/05/19

Superjeeptur

Turen med Montain Taxi ble en meget god opplevelse. Kunnskapsrik og interessert sjåfør som var passe gal på gassen :-) Det hjalp jo selvfølgelig at det var fint vær og krystallklar sikt fra isbreen på 950moh. Så for en personlig opplevelse kan jeg absolutt anbefale en slik tur.

Kjetil, 12/03/19
Superjeepweekend »

Opplevelseslandet

Sagaøya levde virkelig opp til forventningene, jeg nevner i fleng: Blue Lagoon, Geysir, Gullfoss, Tingvellir og ett spennende landskap med lavasletter, vulkaner og isbreer. Reykjavik var en spennende by med innslag av både gammelt og nytt. Island kan virkelig anbefales for de som ønsker å oppleve noe annerledes!

Trond, 16/06/19

Icelandic Horses, Island.

Island 1. gang

Vi er svært fornøyd med vårt Islandopphold som var første gang på Øya. Vulkanreiser gav oss god informasjon om oppholdet og turene i forkant, og alle turer var interessante å se- og høre om og viste bredden av Øyas viktigste severdigheter. Flinke guider:) Voichers vi fikk tilsendt i forkant fungerte perfekt. Alle turene/utfluktene var presise, og også veldig greit med fast/nært busstopp til- og fra. Takk for ei flott uke på Island:)

Anne-Marie Schulz, 04/07/18
Island på en uge »

Vårt første møte med Island ga mersmak!

Vi ble begeistret og betatt av den Islandske naturen. Det var for oss, perfekt med leiebil slik at vi kunne bruke den tiden vi ønsket på hvert sted hvor vi stoppet. Vekslende vær var vi forberedt på, så det satte ingen demper på opplevelsen. Hotellene hadde ulik standard, men overalt møtte vi hyggelig betjening, og det er det viktigste. Vi tok oss tid til et par ekstra avstikkere (Fjdrarglufur - anbefales - og Nupstadur), og da fikk vi litt mindre tid enn ønskelig på Skaftafell. Denne dagen ble det mye kjøring. Et bad i Gamle Laugin er også å anbefale. Det blir nok ikke vår siste tur til Island, og vi bruker gjerne Vulkanreiser neste gang.

Ninni, 14/07/18
Søndre Island »

ISLANDSTUR 2018

Vi har hatt en fantastisk flott tur. Alt i fra den blå lagune, ATV tur, Den gyldne sirkel, besøk på små koselige kafeer/barer, og storslagne middager på flotte restauranter. Turen ble så vellykket fordi vi vi planla godt før vi dro med god hjelp fra reiseselskapet og hjelpsomt personale på hotellet. At prisene, spesielt på mat var noe høyere enn i Norge, var vi klar over, så det var som forventet. Har ingenting å klage over. Veldig glad for at vi bestilte leiebil. Dette gjorde at vi var mer frie til å ta å utforske Island på egenhånd.

Monlan, 02/05/18
Skreddersydd reise til Island »

Reykjadalur, Island.

Strålende reiseopplevelse

Island ga oss en fantastisk reiseopplevelse i strålende vintervær. Reykjavik viste seg som en moderne og turistvennlig by, opplevelsene sto i kø og landets historie er både mektig og interessant. Julebordsbuffet som bød på mye og velsmakende mat. Våre forventninger ble mer enn oppfylt denne førjulshelgen.

Tove, 21/11/17
Julebordstur til Reykjavik »

En ukes rundreise

Vi reiste rundt hele Island. Naturopplevelsene var ubeskrivelige. Vi var utrolig heldig med været. Kun to ettermiddager med regn. Å bade i varme kilder i regnvær er eksotisk. Anbefales. Islands historie er selvsagt interessant og geologien selvfølgelig.

Islandsfan, 06/09/17
Island rundt, 7 netter »

Uforglemmelig tur til flotte Island

Lite visste vi at dette skulle bli så fantastisk flotte minner om dette lille men store landet langt der ute i havet. Hadde hørt mange positive omtaler om Island men av erfaring vet man ikke før man selv har prøvd nye steder. Alt gikk som forespeilet fra arrangør - ingen venting, godt med informasjon og vi var så heldig å ha en utrolig flink guide på vår heldagstur til Geysir/Gulfoss m.m...fortellergleden og hvordan han kunne formidle dette var lærerikt og utrolig flott! Stor takk til ham... Sjåførene vi hadde var også veldig hyggelige...- superflott vær fikk vi også... Arrangementet på selve Nyttårsaften var bare FLOTT! Hele opplegget med flott pyntete bord, utrolig god mat og en service fra personalet som man overhodet ikke kan si noe som helst negativt om... Vi var alle (6) som var helt enige i at dette stod til terningkast 6!!!! Så takk til turoperatør - skulle bare vært 2 dager til.... Ikke rart denne turen; - Nyttårsfeiring på Island er populær - drar gjerne tilbake...

En av de farende fanter, 04/01/16
Nyttårstur til Reykjavik »