Under resan

Under reisen

Siden busser ikke har lov til å stoppe utenfor enkelte hoteller, er det holdeplasser i nærheten. Hvis du har bestilt en utflukt med henting eller flybuss, står gjeldende hentested på kupongen og bestillingsbekreftelsen. Dersom du savner henting eller for andre spørsmål om din utflukt, ta alltid kontakt med arrangøren det gjelder, telefonnummer står på hver voucher.

Når du reiser rundt på Island er det greit å holde seg oppdatert på vær, veier og ulike varsler. Islandske myndigheter har en god side, som vi anbefaler at du sjekker om du skal ut i naturen eller kjøre leiebil.

Les mer på Safetravel: https://safetravel.is

Del dine opplevelser av reisen til Island med oss, så kan det være at vi publiserer bildet ditt på nettstedet vårt. Hver måned publiserer vi dessuten månedens beste bilde på Instagram og Facebook!

Du kan dele bildene dine via Instagram eller Facebook. Hvis du ikke bruker noen av disse sosiale mediene, kan du sende dem per e-post. Velg den måten som passer deg best. Skriv gjerne en setning om hva du har tatt bilde av. Se nedenfor for enkle instrukser:

  • Instagram: Last opp bildet ditt på Instagram og bruk emneknaggen #vulkantravelgroup.
  • Facebook: Skriv et innlegg på Facebook og tagg oss med @vulkanreiser.
  • E-post: Send en e-post til [email protected]

Vi refunderer det betalte beløpet hvis en utflukt blir avlyst. Det er svært uvanlig, men det hender av og til at en utflukt ikke kan gjennomføres på grunn av dårlig vær (hvis det skjer, er det oftest en hvalsafari eller en nordlystur som avlyses). Du får tilbud om å ta turen en annen dag, og hvis det ikke passer, refunderer vi det betalte beløpet omgående.

Alternativt. Dersom en aktivitet eller utflukt avlyses og ikke kan gjennomføres (for eksempel på grunn av dårlig vær), tilbys kunden primært å gjennomføre aktiviteten/utflukten på et senere tidspunkt. Dersom det ikke er mulig for kunden å delta på aktiviteten/utflukten, bør kunden henvende seg til Vulkanreiser for refusjon. Vulkanreiser refunderer hele kostnaden for den kansellerte aktiviteten/utflukten.

Ved lengre forsinkelser skal flyselskapet tilby gratis mat og drikke i rimelig forhold til ventetiden. Hvis du forsinkes med en eller flere netter må flyselskapet også betale for overnatting på hotell for deg. Flyselskapet skal alltid tilby endring av flybilletten, enten slik at du kommer frem til destinasjonen så snart som mulig, eller ved et senere tidspunkt som passer deg.

Hvis du har kjøpt en pakkereise av oss der flybilletten er inkludert og flyselskapet har innstilt avgangen, hjelper vi deg. Vi kan enten gjøre om reisen din til en senere dato, eller så refunderer vi prisen på reisen. Vær klar over at for at du skal ha rett til gratis endring av billett eller full refusjon, må flyselskapet ha innstilt reisen. Det er altså ikke nok med varsel om streik eller risiko for innstilt fly for å få gratis endring/refusjon.

Hvis du får problemer under reisen, kan du kontakte den aktuelle leverandøren som har ansvar for å løse problemet – f.eks. hotellet, leiebilfirmaet eller guiden din. Hvis leverandøren ikke kan løse problemet, kan du sende oss en e-post der du beskriver problemet og oppgir kontaktopplysningene dine (navn, bestillingsnummer, telefonnummer), så vil vi kontakte deg så fort som mulig. Send e-posten til Send epost til: [email protected]

Finner du ikke svaret på spørsmålene dine?

Kontakt oss ved å fylle ut kontaktskjemaet nedenfor, eller ta kontakt med vår kunnskapsrike selger direkte på telefon.